AGENCIA MANACORNOTICIAS 07/01/2025 - 09:03:46 |
Ha fallecido a los 88 años el ex-alcalde de Manacor Jaume Llull Bibiloni. Fue presidente de la Corporación Municipal en dos ocasiones desde 1981 a 1983 y desde 1987 a 1991. |
Ha fallecido a los 88 años el ex-alcalde de Manacor Jaume Llull Bibiloni. Fue presidente de la Corporación Municipal en dos ocasiones desde 1981 a 1983 y desde 1987 a 1991. En su mandato se organizó la gran manifestación para bajar a Palma y pedir en Delegación del Gobierno el Hospital Comarcal de Manacor, Jaume Llull formó parte de la Plataforma y fue uno de los impulsores del éxito. Hoy día 7 de enero de 2025 sus familiares, amigos y compañeros de partido lo despiden en el Tanatorio Parc del Auba de Manacor de 17 horas a 19:00 horas.
Jaume Llull Bibiloni (Manacor, 1936) és un polític mallorquí, diputat en la primera legislatura del Parlament de les Illes Balears i únic batle de Manacor socialista. A les eleccions municipals espanyoles de 1979 fou escollit regidor de l'ajuntament de Manacor pel PSIB-PSOE. Quan va dimitir Llorenç Mas Sunyer (Candidatura Democràtica Independent) fou escollit batle de Manacor, càrrec que ocupà fins a les eleccions municipals espanyoles de 1983, quan fou escollit alcalde Gabriel Homar Sureda (Alianza Popular). Deixà el seu càrrec municipal quan fou elegit diputat a les eleccions al Parlament de les Illes Balears de 1983.
No es va presentar a la reelecció com a diputat per tal d'optar a l'alcaldia de Manacor. Tot i que el candidat del Partido Popular, Gabriel Homar Sureda, havia estat el més votat a les eleccions municipals espanyoles de 1987 (8 regidors), s'arribà a un pacte entre PSIB-PSOE, Unió Mallorquina, CDI i CDS i Jaume Llull assolí l'alcaldia de Manacor. Es va mantenir al capdavant del consistori fins a les eleccions municipals espanyoles de 1991, quan Gabriel Homar va recuperar l'alcaldia. Jaume Llull es va mantenir com a regidor socialista en l'oposició i no es va presentar a la reelecció en 1995, abandonant la política activa.
L'Ajuntament de Manacor declara dos dies de dol oficial per la mort de Jaume Llull Bibiloni. L’Ajuntament de Manacor lamenta profundament la pèrdua de Jaume Llull Bibiloni (1936-2025), una figura clau en la història política del nostre municipi i de les Illes Balears. Jaume Llull va ser batle de Manacor entre 1981 i 1983 per la Candidatura Democràtica Independent, en govern de coalició amb OIM i UCD. Després d'uns anys com a diputat pel PSIB -PSOE al Parlament de les Illes Balears, el 1987 tornà a fer-se amb la batlia pel PSIB-PSOE fins l'any 1991. El mandat següent, exercí de regidor a l'oposició i el 1995 abandonà la política activa.
Llull, qui fou el primer i únic batle socialista de Manacor, va dedicar gran part de la seva vida al servei públic, exercint amb dedicació i compromís com a regidor, batle i diputat del Parlament de les Illes Balears. El batle de Manacor, Miquel Oliver, expressa el més sentit condol i destaca que "la seva capacitat per promoure el diàleg i l’entesa entre diferents sensibilitats polítiques varen marcar una etapa significativa en la nostra història recent, deixant una petjada inesborrable a Manacor".
En honor a la seva memòria, l’Ajuntament de Manacor ha declarat dos dies de dol oficial, durant els quals les banderes dels edificis municipals onejaran a mig pal, des d’aquest dimarts fins a dijous. Acompanyam la seva família, amics, companys i tota la ciutadania en aquests moments de dolor. El seu llegat i la seva contribució al municipi de Manacor i a les Illes Balears seran sempre recordats. Descansi en pau.
- Un empresario de Manacor pedirá en breve la segregación de un solar de su propiedad al Ayuntamiento y si la obtiene hará la compraventa para la Mezquita (lugar barrio de Son Fangos)
- Los residentes de Manacor y los censados en las comarcas del Llevant, Pla, Migjorn y Raiguer, listos y dispuestos para comenzar un día memorable de las Fiestas de Sant Antoni
- ANPE no aceptaremos un incremento salarial inferior al 5% para este 2025, los recortes estatales de 2010, el salario de los docentes todavía no se ha recuperado
- Agenda: Decreto Tarifas sector del Taxi; El conseller Jaume Bauzá asistirá a las Competas de Manacor; Feria de los Stocks; Presentación del XXXIV Challenge Ciclista Mallorca
- El director gerente del Hospital de Manacor ha nombrado Jefa de grupo de secretaria de Dirección en Comunicación a María Magdalena Ferrer Miró, sistema libre designación
- El PP de Inca expresa su preocupación por el aumento de la delincuencia en la ciudad y lamenta que el alcalde niegue la gravedad de esta problemática
- El IMAS se compromete a aplicar el plus de insularidad a los trabajadores de las entidades del sistema de protección de menores
- El presidente del Consell de Mallorca recibe la campeona de España sénior de tiro olímpico, Maria Antònia Sastre
- Nastallat presenta l’electroarrel “Sant Antoni (de Manacor)”
- La primera fase del nou sistema de recollida selectiva porta a porta començarà al mes de març al municipi de Santanyí