
el-pi.com 25/04/2025 - 16:40:42 | ![]() ![]() |
El Pi denuncia la crisi sanitària a les Balears: la manca de finançament i un REB insuficient agreugen la fugida de professionals
Miralles: "Sense un finançament just i un règim especial realment efectiu, les Balears no poden retenir ni atreure el personal sanitari necessari"
Davant la notícia sobre la renúncia massiva d'infermeres per treballar a les Balears, El Pi – Proposta per les Illes Balears expressa la seva profunda preocupació per la situació crítica que travessa el sistema sanitari de les Illes. Segons el sindicat Satse, el Servei de Salut de les Illes Balears (IbSalut) ha necessitat 1.200 persones aprovades per cobrir les 800 places ofertades en el concurs oposició de la categoria d'infermera, degut a la gran quantitat de renúncies.
Joan Miralles, coordinador general d'El Pi, ha declarat: "Aquesta situació no és nova, però sí que és cada cop més greu. La manca de finançament adequat i un Règim Especial per a les Balears (REB) insuficient estan provocant una fugida constant de professionals sanitaris cap a altres comunitats amb millors condicions laborals i de vida."
Les Illes Balears compten amb una de les pitjors ràtios d'infermeres per habitant de l'Estat, amb només 5,9 per cada 1.000 habitants, molt per sota de la mitjana europea de 8,5.
Miralles ha afegit: "No podem permetre que la nostra ciutadania pateixi les conseqüències d'un sistema sanitari infradotat. És imprescindible que el Govern central reconegui les especificitats de les Balears i proporcioni els recursos necessaris per garantir una sanitat pública de qualitat." En aquest sentit, El Pi exigeix un finançament just que compensi els costos addicionals derivats de la insularitat, la implementació efectiva d’un REB que atengui les necessitats reals del nostre territori i millores urgents en les condicions laborals i salarials dels professionals sanitaris per evitar la seva fugida.
"Cada any, més de 6.000 milions d’euros dels imposts recaptats a les Illes Balears se’n van cap a Madrid i no tornen. Amb part d’aquests doblers es podrien compensar els efectes de la insularitat que pateixen els habitants de les Illes, així com els professionals sanitaris, docents o membres de les forces de seguretat que s’han de traslladar fins aquí. Aquests recursos són imprescindibles per garantir serveis públics de qualitat i frenar l’èxode constant de funcionaris", ha afirmat el coordinador general.
A més, des d’El Pi es rebutja frontalment el relat que han construït PP i Vox, que assenyalen el requisit del català com el principal obstacle per atreure professionals. "Aquesta teoria queda totalment desmuntada amb les dades que ara coneixem: fa anys que el català s’ha establert com a mèrit, no com a requisit, i tot i així, els professionals continuen marxant. El problema és clarament de fons i està relacionat amb les condicions laborals, el cost de vida i la manca de compensacions per viure i treballar a unes illes amb un nivell de preus molt superior a la mitjana estatal", ha sentenciat Miralles.
"La salut dels ciutadans de les Illes Balears ha de ser una prioritat. No podem continuar permetent que la manca de recursos posi en risc el benestar de la nostra població", ha conclòs.


- Triunfo de Lluna de Llevant y A. Frontera en el Gran Premio del Criador 2025 que otorga el Consell de Mallorca, que ha recorrido los 2.650 metros con un tiempo de 1’16”20
- Los jóvenes que han participado en la Ruta jacobea del Consell llegan a Santiago de Compostela
- ANPE PIDE A EDUCACIÓN QUE SE ESPECIFIQUEN LAS PLAZAS A OPOSICIÓN POR ESPECIALIDADES E ISLAS LO ANTES POSIBLE
- El servicio de limpieza retira casi 8 toneladas de residuos del litoral balear durante el mes de septiembre, representa diariamente 266 kilos y refleja el trabajo continuado de las 23 embarcaciones
- S'Agrícola Manacor: El viernes 17 de octubre, a las 20:00 horas, tendrá lugar la presentación del libro "Males llengües" de Nai Miró i Vidal. Charla abierta al público
- El Tendedero/Agenda: La XXII Muestra de la Lampuga de Cala Rajada (Capdepera) una cita con sabor marinero; El Gran Premio del Criador de Trote se celebra en Son Pardo
- Dolorosa derrota en el último minuto (4-2)
- VOX ALGAIDA CRITICA A LA ALCALDESA SOCIALISTA POR CONVERTIR LA FIRA EN UN ACTO DE PROPAGANDA IDEOLÓGICA
- La tormenta se está cebando con el municipio de Manacor, inundada la plaza del Sol y la Luna de Porto Cristo, los bomberos acuden al bar Manhattan, el agua hace un embalse, se desbordan los torrentes de Calas y Cala Mandia
- Vergüenza y falta de respeto: Desde Habtur queremos manifestar nuestra profunda indignación ante el acuerdo reciente hecho público entre el Consell de Mallorca y la plataforma Holidu