
AGENCIA MANACORNOTICIAS 03/06/2026 - 12:09:54 | ![]() ![]() |

![]() | Joan Toni Sunyer ha remarcat que l'objectiu és que «totes les etapes de Joves de Mallorca per la Llengua es vegin representades» en un acte que pretén reconèixer la feina de centenars |
El Reconeixement de Mèrits 2026 homenatjarà els 30 anys de Joves de Mallorca per la Llengua amb un gran espectacle musical. Cris Juanico, Pitxorines, Mar Grimalt, Pemi Fortuny i Fora des Sembrat participaran en una proposta artística que recorrerà la memòria dels Acampallengües i la trajectòria de l'entitat guardonada.
L'Auditori de Manacor es convertirà el pròxim dijous dia 11 de juny en l'escenari d'un gran homenatge a Joves de Mallorca per la Llengua. L'Escola Municipal de Mallorquí ha presentat aquest dimecres els detalls de l'acte de lliurament del Reconeixement de Mèrits 2026, una proposta artística de creació pròpia que combinarà música, memòria col·lectiva i reivindicació lingüística per celebrar els més de trenta anys de trajectòria de l'entitat.
L'acte, dirigit per Joan Toni Sunyer i Joan Miquel Artigues, s'allunya del format protocol·lari habitual per convertir-se en una experiència escènica que recorrerà la història de Joves de Mallorca per la Llengua i, especialment, l'univers cultural i emocional dels Acampallengües que han marcat diverses generacions de joves d'arreu de Mallorca.
Durant la presentació, el delegat de Política Lingüística de l'Ajuntament de Manacor, Sebastià Llodrà, ha destacat que el Reconeixement de Mèrits s'ha consolidat en els darrers anys com «un acte festiu, reivindicatiu i de trobada col·lectiva» que aposta per la qualitat artística i que fuig dels formats excessivament protocol·laris.
«Enguany era especialment encertat reconèixer Joves de Mallorca per la Llengua. És una entitat imprescindible en la defensa de la llengua catalana i aquest reconeixement arriba després de demostracions molt potents de força col·lectiva com el Correllengua Agermanat i l'Acampallengua. Dijous que ve, no només reconeixerem els joves d'avui, sinó també tots aquells que durant trenta anys han contribuït a fer créixer aquest projecte compartit de país», ha afirmat.
La música serà un dels grans fils conductors de l'espectacle. Hi actuaran Cris Juanico, Pitxorines, Mar Grimalt, Pemi Fortuny i Fora des Sembrat, artistes que han format part de diferents moments de la història dels Acampallengües i que ajudaran a reconstruir la banda sonora d'aquest moviment juvenil en defensa de la llengua.
Segons ha explicat la directora de l'Escola Municipal de Mallorquí, Margalida Rosselló, l'acte vol ser «una festa de la llengua, de la cultura i de totes les persones que estimen el català». Rosselló ha convidat la ciutadania a omplir l'Auditori de Manacor per participar d'un homenatge que també serà una celebració col·lectiva de la vitalitat de la llengua catalana.
Per la seva banda, Joan Miquel Artigues ha definit la proposta com «un concert no convencional» que combinarà actuacions musicals amb material audiovisual i gràfic acumulat al llarg de tres dècades. «Feim un viatge a través de tots aquests anys que ens situa en els joves que hem estat i ens connecta amb els joves d'avui, en els quals dipositam tanta esperança», ha explicat.
Joan Toni Sunyer ha remarcat que l'objectiu és que «totes les etapes de Joves de Mallorca per la Llengua es vegin representades» en un acte que pretén reconèixer la feina de centenars de persones que han mantingut viu el projecte durant aquests trenta anys.
Joves de Mallorca per la Llengua rebrà el Reconeixement de Mèrits 2026 per la seva contribució a la defensa, promoció i normalització de la llengua catalana a Mallorca. Fundada l'any 1994, l'entitat ha impulsat iniciatives emblemàtiques com l'Acampallengua, el Correllengua o nombroses campanyes de sensibilització lingüística, esdevenint una de les principals plataformes de mobilització juvenil en favor del català. L'acte de lliurament tendrà lloc dijous 11 de juny a les 19 hores a l'Auditori de Manacor. Les portes s'obriran a les 18.15 hores i l'entrada serà gratuïta fins a completar l'aforament.


- El PP de Mallorca consigue que el Consell rechace los planes de Sánchez para aumentar en 1,4 millones los pasajeros del aeropuerto de Palma
- El Ayuntamiento de Manacor ha celebrado este jueves la 2ª reunión con los propietarios de los terrenos incluidos en la URBLE-A7, el sector previsto por el PGOU para la ampliación del polígono industrial
- La pequeña y mediana empresa PIMEM ve la postura sindical de sumarse a la huelga general prevista para el 11 de noviembre una decisión errónea, forzada y sin justificación, rechazan la movilización
- L’Agrupació Socialista d’Inca ha aprovat per unanimitat que l’actual batle Virgilio Moreno encapçali la candidatura del partit a les pròximes eleccions municipals de maig de 2027
- PIMECO recomienda mantener los comercios abiertos durante la Huelga General el miércoles 11 de noviembre, una jornada sin ventas puede suponer una pérdida económica difícil de recuperar
- El PP Balears aconsegueix que la Llei de capitalitat reconegui el dret de les infermeres a dirigir zones de salut i millorar les seves retribucions
- La Fundació Guillem Cifre de Colonya va donar suport a 551 activitats amb una aportació d’1,13 milions d’euros
- Una mallorquina de Vilafranca de Bonany Elisabet Femenies Mascaró, millor expedient d'Educació Social de la Universitat de Lleida. Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC)
- El Servicio de Urgencias del Hospital de Manacor, premiado como el mejor de los hospitales públicos medianos de España, 8.ª edición de los Best Spanish Hospitals Awards, valora la calidad y la eficiencia
- De la ternura y el tiempo detenido: Chamberí llega al Teatre Principal de Santanyí de la mano de Sa Talaia.. El espectáculo de La Velmon Producciones será el sábado 17 de octubre a las 19:30 h en una única función

























Sí
No



















