
AGENCIA MANACORNOTICIAS 13/01/2026 - 10:04:41 | ![]() ![]() |

![]() | L’Hospital de Manacor és una infraestructura clau per garantir l’equitat territorial en l’accés a la sanitat pública i dona cobertura a prop de 170.000 habitants, una xifra que supera àmpliament els 200.000 |
El Ple de l’Ajuntament de Manacor aprova per unanimitat reclamar serveis sanitaris de qualitat per a l’Hospital de Manacor. El Ple de l’Ajuntament de Manacor va aprovar per unanimitat aquest dilluns vespre una moció per reclamar el reforç i la millora dels serveis sanitaris de l’Hospital de Manacor. La iniciativa, presentada conjuntament pels grups municipals de MÉS-Esquerra, PSIB-PSOE i AIPC, i defensada pel batle de Manacor, Miquel Oliver, expressa la preocupació compartida de la corporació municipal per la situació actual del centre hospitalari de referència del Llevant, el Pla i el Migjorn de Mallorca.
L’Hospital de Manacor és una infraestructura clau per garantir l’equitat territorial en l’accés a la sanitat pública i dona cobertura a prop de 170.000 habitants, una xifra que supera àmpliament els 200.000 durant els mesos d’estiu a causa de la població flotant. El ple recorda que l’hospital és fruit d’una llarga reivindicació ciutadana i que continua essent essencial per oferir una atenció sanitària pròxima, digna i de qualitat a la part forana de Mallorca.
La moció posa de manifest el deteriorament progressiu de la xarxa sanitària pública i alerta sobre les mancances estructurals que pateix l’Hospital de Manacor, especialment pel que fa a la falta de professionals en serveis essencials. Entre els dèficits més preocupants hi destaquen les mancances de personal a Radiologia, que provoquen demores en proves diagnòstiques i desplaçaments innecessaris a Palma; la falta d’anestesistes, que limita l’activitat quirúrgica i la disponibilitat de quiròfans; i la necessitat urgent de reforçar el servei d’Obstetrícia per garantir una atenció segura a mares i nadons.
El text aprovat també subratlla la importància del factor humà de l’Hospital de Manacor i reconeix la professionalitat, la proximitat i el compromís del personal sanitari, tot advertint que aquests valors no poden suplir indefinidament la manca de recursos. Així mateix, es considera que l’obertura del Centre de Salut de sa Torre amb atenció 24 hores contribuiria a descongestionar el servei d’Urgències de l’hospital, especialment en horari nocturn.
Mitjançant aquesta moció, el Ple de l’Ajuntament de Manacor acorda instar el Govern de les Illes Balears i la Conselleria de Salut a enfortir la xarxa sanitària pública, garantint els recursos humans, materials i tecnològics necessaris; reclamar el ple funcionament de tots els serveis de l’Hospital de Manacor com a centre de referència del Llevant i el Migjorn; exigir una resposta clara i efectiva a les demandes dels professionals sanitaris; i traslladar aquests acords a les institucions competents. Finalment, el Ple vol reconèixer explícitament la tasca dels professionals de l’Hospital de Manacor i fer arribar aquests acords tant als treballadors com als usuaris del centre.


- ANPE ADVIERTE DEL DETERIORO DE LA SALUD EMOCIONAL DEL PROFESORADO EN BALEARES
- El IMAS refuerza la coordinación entre escuelas y la Sección de Acogimiento Familiar con una formación dirigida a orientadores educativos
- La Mancomunitat del Pla de Mallorca contracta dos agents d’ocupació i desenvolupament local amb el suport del SOIB
- El IMAS refuerza la coordinación entre escuelas y la Sección de Acogimiento Familiar con una formación dirigida a orientadores educativos, un espacio de diálogo para compartir experiencias reales
- Jaume Sastre, elegit nou president de l'ASM
- El Ayuntamiento de Inca pone en marcha 5 nuevos proyectos mixtos de empleo y formación, enmarcados dentro de la convocatoria del SOIB, para mayores de 30 años y para menores
- El Tendedero: Servicios mínimos para la huelga Nacional de médicos días 14 y 15 de enero; Miguel Vidal Servera y Joan Artigues Bauzà, jueces de Paz de Santanyí (titular y sustituto)
- El Govern y la Fundación BIOPARC firman un convenio de colaboración para la conservación de fauna silvestre protegida de las Illes Balears y el zoológico de Sa Coma (Mallorca)
- 22 de gener a les 20 hores el científic Miquel Àngel Galmés Ordines farà a s’Agrícola Manacor una conferència amb el títol «Podem ajudar a la natura a innovar?. De Darwin a la I.A.»
- El Illes Balears Palma Futsal on Tour arranca en Son Servera, 2 centros educativos y 500 alumnos inauguran la nueva temporada del programa en el Polideportivo Virginia Torrecilla
1


























Sí
No




















