
ajsantanyi.net 24/04/2026 - 17:18:18 | ![]() ![]() |

La literatura conquesta els carrers de Santanyí en una multitudinària quarta edició de ‘Sant Jordi al carrer’
El municipi de Santanyí segueix de ressaca cultural després de viure una de les jornades més participatives i colorides de l'any. Ahir dijous, els carrers del centre es varen omplir de llibres, roses i activitats amb motiu de la IV edició de ‘Sant Jordi al carrer’, una iniciativa que va aconseguir, un any més, treure la literatura de les aules per compartir-la amb tota la ciutadania en els espais públics.
L’esdeveniment, organitzat conjuntament pel CEIP Blai Bonet, el CC Bisbe Verger i l’IES Santanyí, amb la col·laboració de l’EIEL Santanyí, va permetre als estudiants de totes les edats apropar-se al món de la lectura d’una manera lúdica i viva. Durant tot el matí, el poble es va transformar en una gran festa compartida on els diferents gèneres literaris varen ser els protagonistes absoluts.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha mostrat la seva satisfacció pel ressò de la diada: “És una meravella veure com Sant Jordi agafa força any rere any. La imatge dels nostres carrers plens de joves amb llibres a les mans demostra que la cultura a Santanyí està més viva que mai i que sabem fer poble a través de la lectura”.
Per la seva banda, la regidora d’Educació, Xesca Vidal, ha volgut posar en valor la tasca dels centres educatius: “Volem agrair l'enorme feina organitzativa del CEIP Blai Bonet, el CC Bisbe Verger i l’IES Santanyí, així com la implicació de l’EIEL i de tots els docents. Gràcies a ells, els alumnes aprenen que la cultura no només està als llibres de text, sinó que es viu i es respira al carrer”.
La jornada va cloure amb un balanç molt positiu, consolidant aquesta proposta com una referència educacional i cultural que reforça els lligams entre la comunitat escolar i el municipi de Santanyí.


- Club Renshinkan de Judo Manacor y Llevant ha obtenido 18 medallas en el Campeonato de Baleares Escolar Promesas, con 3 de Oro, 6 de Plata, 6 de Bronce, había 150 deportistas
- L’Ajuntament de Manacor, mitjançant la SAM, ha invertit més d’un milió de € en la modernització dels comptadors d’aigua (9.000) que permeten lectures remotes diàries, detectar fuites
- La Comisión Mixta de Insularidad del Congreso y el Senado ordena al Gobierno de España suscribir un convenio de carreteras de 350 millones con el Consell de Mallorca
- Inca dona el sus a l’estiu amb una gran Diada Esportiva i l’obertura de les piscines municipals. La jornada, que inclou exhibicions dels clubs, tallers i jocs, al poliesportiu Mateu Cañellas, de 10 a 14 hores
- El Govern refuerza el transporte público y ofrece servicios especiales para las PAU, están convocados los estudiantes en los centros de Inca (Fábrica Ramis), (IES Manacor) y Sant Llorenç (Espai 36)
- Alrededor de 38.500 mayores de 65 años viven solos en Baleares, según datos del Instituto Nacional de Estadística (INE). Esta tendencia denominada “aging in place” sostenida en el tiempo
- Santanyí: Declarar como Zona de Aparcamiento Restringido (ZAR) - Zona Verde, 43 plazas de estacionamiento del aparcamiento público de la calle Bernat Vidal i Tomàs
- Sagreras destaca que la Ley de Aceleración llega al Pleno “enriquecida desde el diálogo y con importantes medidas fiscales para facilitar el acceso a la vivienda”
- El Ayuntamiento de Sant Llorenç des Cardassar sigue apostando por la mejora de las instalaciones deportivas municipales con la reforma de los vestuarios del campo de fútbol de Cala Millor
- El Fons Mallorquí visita als campaments sahrauís el projecte de salut infantil PISIS











































