
sindicat.steiintersindical 23/03/2026 - 14:41:01 | ![]() ![]() |
La lluita judicial contra el Pla pilot segregador continua endavant
El Tribunal Superior de les Illes considera que l’STEI està legitimat per impugnar-lo
Cal aturar els peus a aquest desgavell pedagògic imposat sense el més mínim consens amb la comunitat docent
En el contenciós contra el Pla pla pilot que l’STEI presentà, el Govern al·legà manca de legitimació del sindicat per impugnar-lo. Però el Tribunal Superior de Justícia de les Illes ha comunicat la decisió de considerar que l’STEI està legitimat per impugnar-lo, per la qual cosa el procediment judicial continuarà endavant.
A la resolució el Tribunal Superior reconeix “l’interès col·lectiu” de l’STEI en la mesura que defensa els interessos dels afiliats docents que participen en aquest Pla segregador. Un Pla que suposa una modificació dels Projectes Lingüístics dels Centres i, de retruc, dels projectes aprovats pels consells escolars respectius.
Tots aquests canvis, a més, afecten la tasca docent del col·lectiu que l’STEI representa, tal com recullen els seus Estatuts.
Per això, la Sala atorga al sindicat la legitimació activa i dona via lliure a la continuació de la tramitació del recurs contenciós en contra del Pla pilot segregador.
La lluita judicial, per tant, continuarà endavant en contra d’un Pla que ha estat imposat per les exigències de Vox al Partit Popular i que no té el suport de cap entitat de l'ensenyament.
L’STEI reclama, un cop més, la retirada del Pla pilot i que els milions d’euros que s’hi destinen es dediquin a resoldre els problemes reals del sistema educatiu de les Illes com ara ràtios, infraestructures i atenció a la diversitat, entre d’altres.


- El PP de Inca lamenta que Virgilio Moreno diera la espalda a Ceuta y no convocara la concentración en defensa de la unidad de España
- Para 8 pisos una inversión de 1,3 millones de €: Ponen la primera piedra de la nueva promoción de vivienda pública del IBAVI en el antiguo hospicio de Felanitx, personas mayores de 65 años, 10 años de residencia
- NICOLAU MIR, PRESENTE EN DOS FINALES EN LOS JUEGOS DEL MEDITERRÁNEO
- El Consell de Mallorca presenta la nueva oferta del Programa de Educación Ambiental para el curso 2026-2027 con actividades de gestión cinegética como principal novedad
- PIMEM-Restauración critica la sobreexplotación comercial vinculada a los macro eventos organizados por la administración, genera un agravio competitivo con bares, cafeterías, restaurantes y salas de conciertos
- Comisión negociadora de Manacor: Para la adopción de acuerdos, se requerirá el voto a favor de la mayoría simple de las dos partes negociadoras, a fin de conformar una unidad de voto por cada parte, sindical y política
- El Consell de Mallorca convoca dos becas de investigación dedicadas a artistas vinculados con la isla
- VOX DENUNCIA EL SILENCIO Y LA COBARDÍA POLÍTICA DE MANACOR Y ALGAIDA ANTE LA GRAVE SITUACIÓN DE CEUTA
- El PP denuncia que la propuesta de financiación de Sánchez ignora por completo la realidad de Balears
- Se hace público en el Ayuntamiento de Manacor el orden de preferencia en la constitución de una bolsa de trabajo extraordinaria de director/a del Museo y técnico/a de patrimonio, 5 candidatas











































