
mancomunitatplademallorca.net 12/02/2026 - 12:43:42 | ![]() ![]() |

El Pla de Mallorca impulsa l’estratègia de promoció del producte local amb una visita tècnica a Barcelona finançada amb fons europeus
La Mancomunitat del Pla de Mallorca, amb la participació de les empreses Treurer, Oliric, Terragust, Oli d’un temps, Blanca Terra, Cooperativa Agrícola de Porreres i Terracor, ha finalitzat avui un viatge tècnic de dues jornades a Barcelona i al seu entorn amb l’objectiu de conèixer models de referència que integren agroalimentació, identitat territorial i turisme sostenible.
El viatge s’ha desenvolupat els dies 10 i 11 de febrer de 2026 i s’emmarca en el desenvolupament del Pla de Promoció de Productes Gastronòmics amb enfocament turístic al Pla de Mallorca. L’actuació ha estat finançada íntegrament amb fons europeus en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD) Pla de Mallorca 2021, dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Next Generation EU.
Durant la jornada del 10 de febrer, la delegació va visitar la Xarxa Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona, iniciativa que treballa per reforçar la competitivitat del sector agroalimentari i vincular-lo amb l’estratègia turística territorial. Posteriorment, es va conèixer el model de Mas Llagostera (La Bisbal del Penedès), un exemple d’explotació agrària i projecte agroturístic que integra experiències enoturístiques, relat de territori i producte propi com a element diferenciador.
El 11 de febrer, el programa es va centrar en projectes de referència com Benvinguts a Pagès, iniciativa que apropa el món rural als visitants mitjançant experiències en explotacions agràries i establiments compromesos amb el producte de proximitat, així com el Parc Agrari del Baix Llobregat, model de governança agrària que fomenta la sostenibilitat, la comercialització local i la viabilitat de les explotacions en entorns de forta pressió urbana. La jornada es va completar amb una aproximació al model gastronòmic vinculat a la xarxa Sabors de l’Horta, que promou la cuina basada en producte fresc i de temporada.
Aquest viatge de benchmarking ha permès identificar bones pràctiques en cooperació público-privada, estructuració de xarxes de productors, creació d’experiències turístiques i estratègies de promoció territorial. Les conclusions obtingudes s’incorporaran al treball tècnic del Pla amb l’objectiu de reforçar el posicionament del producte local del Pla de Mallorca com a element clau d’identitat, diferenciació i atractiu turístic.
La Mancomunitat valora molt positivament aquestes jornades de treball i destaca la importància dels fons europeus com a eina per impulsar un model de desenvolupament turístic sostenible, arrelat al territori i generador d’oportunitats per al sector agroalimentari local.


- Emprenden acciones legales contra el acuerdo del Consell de Mallorca y el Govern. Los informes de la Fundació Teatre Principal d'Inca consideran ilegal el procedimiento aprobado para seleccionar la nueva dirección del teatro
- El Govern impulsa la reforma integral de la estación de Petra con una inversión de 4,7 millones de €. La intervención incluye una planta fotovoltaica para autoconsumo, plazo de ejecución 10 meses
- Coalició per Mallorca exigeix explicacions al Govern d’Espanya després que Pedro Sánchez hagi reconegut que l’Estat disposava d’una alerta policial de risc alt d’arribades marítimes a les Illes Balears
- 16 funcionarios toman posesión de su cargo en el Consell de Mallorca después de 20 años sin oposiciones
- El GOB reclama més ambició perquè la Llei del Litoral posi límits reals a la pressió sobre la costa
- VOX EXIGE PROTEGER LA IDENTIDAD Y LA SEGURIDAD DE LOS POLICÍAS QUE REALIZAN LABORES DE INFILTRACIÓN EN MALLORCA
- 39 ANIVERSARIO DE PROJECTE HOME BALEARS
- 12 personas de origen magrebí han sido interceptadas este viernes de madrugada tras llegar en patera al puerto de la Colònia de Sant Jordi, en Ses Salines, son ya 265 embarcaciones con 4.946 inmigrantes en 8 meses
- El creixement poblacional i la massificació turística porten les depuradores de les Illes Balears al límit de la seva capacitat
- El presidente Galmés asiste al primer acto con motivo de la Diada de Mallorca











































