
conselldemallorca.net 11/09/2025 - 15:57:09 | ![]() ![]() |
.jpeg)
El Consell de Mallorca aprueba destinar 1,2 millones para iniciar las obras del segundo tramo de la ronda norte de Porreres
Aquesta infraestructura, per la qual se signarà un conveni els pròxims mesos, connectarà el carrer del Pont amb la carretera que va fins a Vilafranca, amb un pressupost d’1,7 milions d’euros
El Consell de Mallorca ha aprovat avui una modificació de crèdit d’1,2 milions d’euros per dur terme la construcció de la ronda nord del municipi de Porreres. És una col·laboració amb l’Ajuntament de la localitat per executar una infraestructura que té un pressupost d’1,7 milions, dels quals el consistori n’aportarà 549.000 i la institució insular, 1,2 milions d’euros. Són unes obres molt esperades que connectaran amb el primer tram de la ronda construït fa uns cinc anys. Durant el ple del Consell d’avui, s’ha aprovat habilitar el pressupost necessari i a final d’aquest mes se signarà el conveni entre el president del Consell, Llorenç Galmés, i els representats de l’Ajuntament de Porreres.
Segons l’esborrany del conveni, que es troba en aquests moments en supervisió tècnica, l’Ajuntament s’encarregarà de la redacció, aprovació, licitació i adjudicació del projecte i les obres posteriors. D’altra banda, el Consell aportarà els doblers i els tècnics per supervisar l’obra. Es fa d’aquesta manera perquè el temps de tramitació sigui més àgil i la ronda sigui una realitat en més poc temps. Cal afegir que, amb la part aportada per l’Ajuntament, es pagarà la construcció d’uns aparcaments que estan prevists dins el projecte. Tot i que el consistori porrerenc s’encarregarà de les obres, un cop finalitzada la infraestructura, se cedirà aquest tram a la xarxa de carreteres del Consell.
La finalitat principal d’aquesta ronda és millorar la circulació del trànsit desviant la mobilitat cap als afores del poble. Així s’incrementarà la seguretat del centre d’aquest nucli urbà i s’evitarà renou i contaminació per als veïnats. En estar acabada, la ronda nord connectarà el carrer de la Santa Creu amb el carrer del Pont i arribarà fins a la carretera que connecta amb Vilafranca. Per ara, només hi ha en funcionament el primer tram de la ronda nord, que s’allarga uns 500 metres.
El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Fernando Rubio, ha explicat que aquest és «un projecte fruit de la col·laboració entre el Consell i l’Ajuntament de Porreres, que significarà una millora circulatòria molt important per al municipi que feia molts d’anys que reivindicaven». Rubio ha afegit també que «la finalitat de la institució insular és escoltar les demandes dels ajuntament a l’hora d’executar les infraestructures per millorar la vida dels mallorquins i mallorquines».
SUBVENCIÓ NOMINATIVA PER EL DEPARTAMENT DE CULTURA DINS EL PLE
El Ple del Consell de Mallorca ha aprovat, avui, la concessió d’una subvenció nominativa de 150.000 euros al Bisbat de Mallorca per dur a terme diversos projectes d’estudis previs, digitalització i difusió del patrimoni històric durant l’any 2025. La col·laboració, canalitzada a través de la Comissió Mixta Consell-Bisbat, permetrà finançar treballs sobre peces d’alt valor patrimonial com el Llit de la Mare de Déu morta del Convent de la Concepció de Palma, el Sant Crist de la Sang i el retaule de Selva o l’orgue de l’església de Búger.
El programa inclou també la digitalització de l’Arxiu Diocesà i del fons de Sant Felip Neri, la catalogació de la Biblioteca Diocesana i projectes de difusió vinculats a la Beata Santa Catalina Tomàs i a la festa de l’Assumpció de la Mare de Déu.
Una altre subvenció nominativa que s’ha aprovat aquest dijous en el Ple del Consell de Mallorca ha estat la del Teatre Municipal de Manacor, per un import de 38.000 euros per organitzar la XXX Fira de Teatre de Manacor, que se celebrarà entre el 20 de setembre i el 20 de desembre de 2025.
La proposta estableix un conveni de col·laboració amb l’Institut Públic del Teatre Municipal de Manacor per sufragar part de la programació, que inclourà muntatges de companyies i creadors com Produccions de Ferro, Iguana Teatre, Teatre Principal de Palma, Sala Atrium o Focus, a més d’un concert inaugural a càrrec de l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears. El Departament de Cultura i Patrimoni ha justificat la concessió per la trajectòria consolidada de la fira com a espai de difusió de les arts escèniques i de dinamització cultural.


- El domingo 12 de octubre a las 19 horas en s'Agrícola Manacor recital acústico a cargo de Damià Fluxà acompañado de Maria Antònia Gomila, Toni Terrades, Carmela Font
- Activitats previstes pròximament a Vilafranca per aquesta setmana
- El PP pide a Armengol que explique con urgencia si existen pagos del PSOE vinculados a los 21 millones de la trama Koldo en Balears
- El PP de Mallorca denuncia la demagogia del PSOE con la vivienda y reivindica las acciones reales del Consell en materia social
- Magda Comas, nueva presidenta de ATA Baleares
- Marga Prohens: “Los jóvenes se han rebelado contra la doble moral de la izquierda y han tomado la bandera de la libertad del PP”
- El Govern organiza una jornada práctica sobre la gestión del estiércol en las fincas agrarias. Cuando se esparce, hay olor durante 3 o 4 días, pero es necesario para nuestra actividad, han explicado
- 52 Exposición Ornitológica de Manacor que se celebrará en el Hipódromo y también IX Monográfico del Gloster, el I del Fife Fancy, y el I de Raza Española, 1 y 2 de noviembre al público en general
- Divendres 10 d’octubre a les 20h tendrà lloc a s’Agrícola Manacor una conferència de Lluís Ballester titulada «La connexió entre la pornografia a Internet i els canvis en la prostitució»
- Dice El Pi: “La denominada Ruta Migratoria Balear es ya una realidad consolidada e insostenible: en lo que llevamos de 2025, han llegado más de 6.000 personas migrantes de forma irregular”